תפריט נגישות


מידע הצהרת נגישות
תצוגת צבעי האתר (* בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה סגירה
image/svg+xml

קורונה: מטופלי סרטן

 


אתם שואלים, המומחים שלנו עונים

היו לכם מלא שאלות – ובצדק, הקורונה מאתגרת את כולם ועוד יותר את מטופלי הסרטן – אז כינסנו  את מיטב המומחים של שיבא אונקולוגיה לוובינר ברוח התקופה, וענינו על הכל. פיספסתם את הוובינר, או אתם רוצים להיזכר? צפו עכשיו במידע החשוב והמועיל שהציגו מנהל המערך האונקולוגי פרופ' רענן ברגר, המשנה למנהלת יחידת השד ומנהלת אשפוז יום אונקולוגי ד"ר עינב גל-ים ומנהלת השירות לגידולי מערכת העיכול ד"ר עינת שחם שמואלי:
 

 

כללי ההגעה למרכז הסרטן

  1. על מנת לשמור על בריאות המטופלים ולהקטין צפיפות באשפוזי היום, אנו מבקשים להשתדל ולהגיע עם מלווה אחד בלבד.
  2. מטופלים המגיעים למרכז מתבקשים לעטות מסכה.

 

הנחיות לחולים בטיפול פעיל


האם ניתן לוותר על הטיפול או לקבלו בבית?

יש להמשיך את הטיפול האונקולוגי שאתם מקבלים כסדרו, על מנת להגיע לתוצאות הרפואיות הטובות ביותר. טיפולים שניתנים בעירוי לווריד חובה לקבל במסגרת בית החולים, ואין אפשרות לתת בבית בצורה בטוחה ומפוקחת. אם אינכם מעוניינים או חוששים להגיע לטיפול, אנא התייעצו עם הצוות המטפל ביחידה.


האם להגיע לתור שנקבע לי במרפאה?

אין להימנע מלהגיע לטיפול או לבדיקות אם הרופא שלכם המליץ על כך. במקרים שבהם מדובר בטיפול שניתן בכדורים, ייתכן שניתן יהיה לוותר על הביקור במרכז הסרטן ולנהל את הביקור בשירות רופא און ליין, שיבא BEYOND. בדקו עם צוות המרפאה אם השירות שאתם זקוקים לו ניתן במסגרת שירותי הטלרפואה. 


האם אני בקבוצת סיכון לחלות בקורונה?

חולי סרטן נכללים בקבוצות הסיכון, אך אין הכוונה לסיכון גבוה יותר להידבק במחלה, אלא לכך שמי כבר נדבק יש לו סיכון גבוה יותר לפתח מחלה קשה יותר.


הנחיות לחולים במעקב


האם להגיע לתור שנקבע לי במרפאה?

המערך האונקולוגי ממשיך לעבוד בצורה סדירה ולקבל מטופלים במרפאות. אם נקבע לכם תור מראש, הגיעו אליו. חלק מהביקורים ניתן לבצע מרחוק, באמצעות שיחת טלפון או וידיאו. בדקו עם צוות המרפאה אם השירות שאתם זקוקים לו ניתן במסגרת שירותי שיבא BEYOND.


האם אני בקבוצת סיכון לחלות בקורונה?

מחלימים אשר חלף זמן רב מסיום הטיפול והבדיקות שלהם היו תקינות בתקופה האחרונה (שנה או יותר) לא בהכרח נמצאים בסיכון מוגבר. בכל מקרה, יש למלא את הנחיות משרד הבריאות המיועדות לכלל האוכלוסייה.


אשפוז יום

אשפוז יום פועל כרגיל עם כל הצוות למתן טיפול מצא. אם לא קיבלתם הודעה מיוחדת על שינוי/ביטול התור, יש להגיע לטיפול שנקבע  מטופלים שנדרשים לבידוד בית, אינם מורשים להיכנס למכון האונקולוגי בכלל, ולאשפוז יום בפרט. את אתם בבידוד, יידעו את הרופא/ה ביחידה המטפלת על הבידוד, כדי לשקול את המשך הטיפול ולמצוא פתרונות במידת האפשר.

  • כמו תמיד, הגיעו מוכנים ככל האפשר, רצוי עם בדיקות דם שבוצעו בקהילה.
  • הצטיידו במסכה. אם אין לכם מסכה, אנחנו נספק לכם.
  • הצוותים באשפוז יום ממוגנים בחלוקים ובמסיכות ומקפידים על הפרדה בין האגפים השונים, על מנת לצמצם חשיפה מיותרת. אין לעבור בין האגפים השונים, הגיעו רק לאגף המיועד לטיפול בכם.


מרפאות

המרפאות ממשיכות לפעול, אולם ייתכנו שינויים בזמני הפגישות המתוכננות. חלק גדול מהמרפאות יתנהלו במסגרת הרפואה מרחוק, שיבא BEYOND. בדקו עם צוות המרפאה אם השירות שאתם זקוקים לו ניתן במסגרת זו.

יש להתמגן עם מסכה לאורך כל הביקור, ולשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם בעמידה בתור, בישיבה מול פקידות הקבלה ובחדר הרופא/ה. 

בכל שאלה ניתן לפנות בטלפונים הרגילים שבידכם או במייל Mirp.oncology@sheba.gov.il


מכון קרינה

מכון הקרינה (רדיותרפיה) ממשיך לתפקד רגיל, עם שינוים קלים:

ביקור ראשון במכון הקרינה, ביצוע סימולציה וטיפול נעשים פיזית במכון הקרינה.

ביקורי מעקב וביקורים במהלך קרינה ניתן לבצע באמצעות שירותי הרפואה מרחוק, שיבא BEYOND. יש לסדר זאת מראש דרך המזכירות בטלפון: 03-5302600. 

ימי המרפאה של הרופאים השתנו, והרופאים לא נמצאים באופן רציף. יש לתאם תורים דרך המזכירות.

הצוות מתמגן בהתאם להנחיות משרד הבריאות. על המטופלים להקפיד על מרחק של שני מטרים כמומלץ ועל ניקיון הידיים.

בכל שאלה ניתן לפנות בטלפונים הרגילים שבידיכם, או במייל: Mirp.krina@sheba.gov.il 


מחלקת אשפוז

בכל שאלה ניתן לפנות בטלפון: 03-5302512

 

היחידה לטיפול תומך

מרפאות היחידה לטיפול תומך ממשיכות לקבל ולעקוב אחר מטופלים לאיזון סימפטומים גופניים ונפשיים, תמיכה פסיכוסוציאלית ועזרה בהתארגנות בבית, בכלל זה מרפאת כאב ומרפאת המשפחות. לשאלות ניתן להתקשר למזכירות היחידה: 03-5307821, או לאחיות טיפול תומך: 03-5303011.

במרפאת המחלימים יתקבלו מטופלים חדשים דחופים להערכה. למטופלים חוזרים יבוצע מעקב מרחוק, במידת האפשר, על מנת לצמצם הגעה לבית החולים.

מרכז טל לרפואה משלימה צימצם את פעילותו. עדיפות ניתנת למטופלים הנמצאים בבניין בכל מקרה באותו היום. אנא התקשרו לברר באופן פרטני לגבי התור הקרוב: 03-5307327

השירות הפסיכולוגי ממשיך לתת מענה במתכונת חירום. במקרה של מצוקה שתפו את הצוות המטפל (רופא/ אחות/עובדת וציאלית) ומזכירות השירות יחזרו אליכם לקביעת תור. בחלק מהמקרים תינתן אפשרות לטיפול מרחוק.

השירות הסוציאלי ממשיך לתת מענה, במתכונת חירום. לא ניתן לקבוע פגישה יזומה דרך המזכירות, אך ניתן ליידע את הצוות המטפל / מזכירות ברצונכם לשוחח עם עובדת סוציאלית שתיצור אתכם קשר טלפוני למתן מענה וקביעת פגישה במידת הצורך.

שירותי התזונה הקלינית ניתנים במתכונת רגילה ולפי הצורך. אנו ממשיכות לתת מענה תזונתי טלפוני או במסגרת רפואה מרחוק, על מנת לצמצם הגעתכם לבית החולים. במידה וקיים קושי תזונתי-אל תהססו לפנות אלינו דרך הצוות המטפל, או דרך מזכירות היחידה לטיפול תומך 03-5307821
 

ניתן תמיד  להשאיר הודעה במייל: mirp.palliative-oncology@sheba.health.gov.il, ואנו נחזור אליכם.


מחקרים קליניים

מחקרים קליניים בטכנולוגיות חדשות מהווים ציר טיפולי מרכזי באונקולוגיה, ואנו משמרים פעילות זו כדי להמשיך ולהעניק למטופלינו את מרב אפשרויות הטיפול. מטופלים שגויסו וכבר מקבלים טיפול במסגרת מחקרית, ימשיכו לקבל את הטיפול ברצף באופן המותאם לפעילות המרפאות, אשפוז יום והנחיות משרד הבריאות. אנו עושים מאמץ במשותף עם יזמי המחקרים, על מנת לצמצם ביקורים במרכז באופן שלא יפגע בבטיחות הטיפול. בכל שאלה ניתן לפנות למתאם/ת המחקר.


יש לך החמרה בתסמינים? לא מהססים, מגיעים למיון:

 

למרכז הקורונה - עמוד מידע ראשי